Co się stało z Battlefield'em?

Dział poświęcony serii Battlefield. Wewnątrz znajdziecie podkategorie odpowiednio dla Battlefield Hardline, Battlefield 4, Battlefield 3 oraz Battlefield 1.
Awatar użytkownika
_Mark-Blackburn_
Administrator
Posty: 323

Co się stało z Battlefield'em?

Post#1 » 10 gru 2018, o 13:41

Co się stało z Battlefield'em? To pytanie zadaje sobie wielu fanów serii. Od fantastycznej odsłony BF3, do fatalnego Hardline'a oraz słabego multiplayera w BF1. EA oraz DICE podzieliło się z nami swoimi wyjaśnieniami, które większość osób szykują a inne tylko upewniają w swoich domysłach.

Battlefield 4 - odsłona uważana przez wiele osób jako jedyną z najlepszych, stała się początkiem upadku całej serii! Niemożliwe? A jednak. Aby to zrozumieć musimy cofnąć się do premiery tej części.
Battlefield 4 po sukcesie poprzedniczki (bf3) postanowił wejść na wyższy poziom. Wiele nowych elementów dodanych do gry takich jak levolution, synchronizacja efektów (np. fale na morzu) i wiele innych, sprawiło że gra była dużo bardziej zaawansowana pod kątem technicznym. To jednak przyniosło ogromną ilość problemów z podstawowym działaniem gry.
Kto grał od premiery ten doskonale pamięta jak było. Tragiczny netcode, levolution które po zawaleniu wieżowca na Shanghai'u wywalało cały serwer do pulpitu, nagminne lagi serwerów, znikające pociski i wiele wiele innych.
Battlefield 4 był tak popsuty, że pierwszy raz w historii serii powstał oddzielny oddział studia DICE, który mam się zająć wyłącznie naprawą gry. Sami gracze też mieli udział uczestnicząc w programie CTE.
Wiązało się to z ogromnymi stratami dla EA, ponieważ musieli ponieść dodatkowe koszty aby utrzymać kolejny oddział EA w Los Angeles.
Tragiczna sytuacja z Battlefield 4 sprawiła, że EA postanowiła spróbować czegoś nowego i oddać serię Battlefield w ręce innego dewelopera. Jak to się skończyło każdy z nas wie.
Battlefield Herdline okazał się totalną porażką odbijając EA, oraz producenta, czyli Visceral Games które upadło.
EA postanowiło ratować serię wracając do studia DICE. W ten sposób powstał Battlefield 1.

Battlefield 1 odniósł sukces, ale wyłącznie marketingowy. Po bardzo dobrej kampanii reklamowej, gra sprzedała się w dużych ilościach, jednak i tym razem coś poszło nie tak.
Bo problemach z Battlefield 4, EA zdecydowało się na znaczne ograniczenie budżetu, a tym samym gry. Z Battlefield 1 zniknęło wiele mechanizmów do których zostaliśmy po prostu przyzwyczajeni. Battlelog, levolution, własne serwery i wiele wiele innych. W porównaniu do BF4, BF1 był znacznie prostszą grą co było skutkiem znacznie mniejszej ilości problemów z grą, jednak spowodowało to bardzo szybkie nudzenie się trybem wieloosobowym. Gra była tak bardzo odchudzona, że wielu fanów zrezygnowało z niej.

Dwa lata później świat zobaczył BFV. Nadzieję były wielkie, gracze liczyli na bardzo dobra reklamę, oraz świetną grę. EA popełniło fatalny błąd. Postanowili stworzyć grę dla większej ilości osób, nie słuchając przy tym swoich najwierniejszych fanów. W ten oto sposób zobaczyliśmy zapowiedź gry w czasach 2 wojny światowej gdzie na głównym planie przedstawiono kolorowe ubranka przypominające bardziej The Sims niż Battlefielda. Na twórców wylał się ogromny hejt który spowodował fatalną przedsprzedaż gry. EA oraz DICE się obudziło. Zrezygnowano z większości kontrowersyjnych rozwiązań. Poprawność polityczna w grze nadal jest, jednak na to tak naprawdę nie mamy większego wpływu. Żołnierze zaczęli bardziej przypominać tych z czasów 2 wojny, a gra powoli zmieniała się za sprawą nacisków graczy.
W ten oto sposób EA traci kolejne miliardy jednocześnie wydając Battlefield'a 5, który jednak wbrew pozorom okazuje się naprawdę bardzo dobra grą, przypominająca w rozgrywce multi, starego dobrego BF'a.

O sukcesie Battlefielda 1 zadecydowała bardzo dobra reklama. Fatalna reklama przyczyniła się do porażki Battlefield'a 5 już w dniu premiery. Pomimo dobrej gry, złe wrażenie z trailerów nadal jest obecne wśród wielu graczy.

Awatar użytkownika
PawelSqrK
Posty: 1

Re: Co się stało z Battlefield'em?

Post#2 » 8 sty 2019, o 18:00

Moje wrażenie po przegraniu 80-ciu godzin. Mdłości przy włączaniu gry i ochota wyłączenia jej w tym samym momencie, nudy nudy nudy, bugi w grze, crashe gry, samoistne wyłączanie się gry podczas przełączania map(to są problemy które występują u sporej ilości graczy), kiepskie i te same zadania w kółko, mało map(8) i tym samym większe zdziwienie - za tą cenę, tak mało map, a tak wiele bugów, gdyby map było 20, rozumiem że mogły by być niedopracowane. Bronie - Jeśli chodzi o rodzaje broni, jest ich sporo. Natomiast co z tego że różnią się wyglądem skoro różnią się tylko wyglądem? większość broni ma takie same "preferencje", słaba modyfikacja specjalizacji, bezsensowny dodatek w postaci maskowań, które nic nie daje, takie cs:go i fortnite w IIWŚ. Gra multiplayer zrobiona pod kampanie chyba, bo nie wyobrażam sobie wbicia w tej grze 200h, gdzie w innych grach mp 500h to była norma. Osobiście jak by było z kim, wrócił bym do BF4, bądź zaczął grać w WW3.

ps. Nie narzekałbym gdyby gra stockowo nie kosztowała by 200zł, na 80zł bym ją spokojnie wycenił. W skali od 1-10 przy BF4, BFV dostaje ode mnie takie 5/10.

Awatar użytkownika
Witkacy8
Administrator
Posty: 368
Kontaktowanie:

Re: Co się stało z Battlefield'em?

Post#3 » 9 sty 2019, o 19:46

PawelSqrK pisze: Mdłości przy włączaniu gry i ochota wyłączenia jej w tym samym momencie

Dlaczego mdłości?

PawelSqrK pisze: nudy nudy nudy, bugi w grze, crashe gry, samoistne wyłączanie się gry podczas przełączania map(to są problemy które występują u sporej ilości graczy), kiepskie i te same zadania w kółko

Bugi to prawda, crashe gry u mnie zdarzyły się na początku 2 razy,ostatnio bezproblemowo,ja problemów z pracą gry nie mam.
jeśli chodzi o zadania,nie skupiam się na nich,aczkolwiek jestem tego zdania ze nie powinno być potrzeby ich załączania,tylko powinny być zaliczane automatycznie podczas wykonania określonej czynności,jak miało to miejsce w BF4

PawelSqrK pisze: zdziwienie - za tą cenę, tak mało map, a tak wiele bugów, gdyby map było 20, rozumiem że mogły by być niedopracowane. Bronie - Jeśli chodzi o rodzaje broni, jest ich sporo. Natomiast co z tego że różnią się wyglądem skoro różnią się tylko wyglądem? większość broni ma takie same "preferencje", słaba modyfikacja specjalizacji, bezsensowny dodatek w postaci maskowań, które nic nie daje, takie cs:go i fortnite w IIWŚ.

Map zdecydowanie zbyt mało i są one do tego bardzo podobne do siebie,zbyt obszerne/otwarte . Maskowania może i bez sensu,ale mi osobiście to nie przeszkadza,jest ono w zasadzie w każdej grze tak więc nie widzę problemu. Bronie- rzeczywiście wiele im brakuje,wszystkie strzelają bardzo podobnie,nie ma takich róznic jak np. w BF4,gdzie każda rzeczywiście strzelała "inaczej" co dało się zauważyć przy pierwszym strzale. Szału nie ma.

PawelSqrK pisze: Gra multiplayer zrobiona pod kampanie chyba, bo nie wyobrażam sobie wbicia w tej grze 200h, gdzie w innych grach mp 500h to była norma. Osobiście jak by było z kim, wrócił bym do BF4, bądź zaczął grać w WW3.


Nie wiem ile ja godzin przegram,ale nie gra się tak najgorzej. W porównaniu do BF1 według mnie jest kilkukrotnie lepsza,do BF4 oczywiście dużo gorsza. Aczkolwiek ja w BF1 przegrałem 10h i nie dałem rady, tu mam już około 50h i nadal,gdy jest z kim da się w miarę fajnie pograć.

Co mnie wkurza? To,ze te jebańcy nie dadzą możliwości wykupu własnego serwera jak było to np. w BF4. Idioci nie widzą,że e-sport(jaki by nie był) naprawdę pomaga grze utrzymać się na rynku. Weźmy produkcje CSGO,BF4,R6 to są gry które tak naprawdę dzięki e-sportowi trzymały się przez długi okres wysoko w rankingach. Jestem pewien(mimo iż gra średnio się nadaje na e-sport) byłoby jeszcze raz tylu użytkowników tej gry.

Wróć do „Battlefield”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron